Jak wygrać przetarg – poradnik dla małych i średnich firm



Książka zawiera nie tylko porady dotyczące samej procedury zamówień publicznych.

jak wygrac przetarg okladkaZ lektury Czytelnik dowie się:

Po pierwsze, gdzie szukać ogłoszeń oraz informacji o przetargach, jak interpretować zapisy specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), jak „mierzyć siły na zamiary” – czyli jak przystąpić do przetargu razem z inną firmą, jak polegać na potencjale innej firmy, a także na jakich warunkach korzystać z podwykonawców.

Po drugie, wykonawca znajdzie instrukcje, jak przygotować ofertę w taki sposób, by była atrakcyjna i wolna od błędów, jak i kiedy zadawać pytania, jak skompletować potrzebne oświadczenia i dokumenty oraz przejść przez całą procedurę przetargu.

Po trzecie, poradnik wyjaśnia ważne kwestie finansowe – warunki, terminy i zasady zwrotu wadium, kwestie wymaganych gwarancji, możliwe konsekwencje finansowe w przypadku niedotrzymania warunków postępowania, a także możliwość otrzymania zaliczek na poczet realizacji zamówienia.

W książce przedstawiono krok po kroku całą procedurę konstruowania oferty wykonawcy – od formularza ofertowego, poprzez terminy i możliwości zmian, aż do warunków jej odrzucenia przez zamawiającego.

Opis poszczególnych trybów udzielania zamówień pozwoli z kolei na odpowiednie przygotowanie się do wykonania niezbędnych w danym trybie czynności. Czytelnik znajdzie tez praktyczne porady na temat środków ochrony prawnej, środków zaskarżenia oraz terminów na wnoszenie odwołań i skarg.

Publikacja zawiera uchwalone w 2016 r. roku zmiany w Prawie zamówień publicznych, mające na celu ułatwienie przystępowania do przetargów publicznych małych i średnim firmom.

 

Kup książkę